Kitap | Eleanor & Park


Bir kitabımızı daha bitirdik. Bu sefer kolay okunan ve benim yaz mevsimine çok yakıştırdığım bir kitaptı "Eleanor & Park"

Okumaya başladığınızda çabucak biten, son derece sade bir dille yazılmış ve bana göre daha çok genç okuyucu kitlesini hedef alan bir kitap.


Birbirinden çok farklı 2 ergenin aşkı ve hayatı keşfetmelerini tatlı tatlı anlatmış yazar Rainbow Rowel. 

Kitabımızın iki kahramanından Park annesinin Uzakdoğulu olması nedeniyle kendini hep farklı hisseden bir çocuk. Eleanor ise sadece fazla kiloları ile değil kabarık kızıl saçlarıyla kimsenin gözünden kaçmayacak bir kız.

Okul otobüsünden karşılaştıkları ilk an, ön yargılarının etkisinde kalıp pek yüz vermiyorlar birbirlerine. Ancak Park'ın çizgi roman ve müzik sevgisi Eleanor'la yakınlaşmalarını sağlıyor.

Benim bu romanı keyifle okumamın nedeni hikayeden çok içinde bolca geçen müzik oldu. U2'dan Joy Division'a, The Smiths'ten Beatles'a kadar öyle güzel şarkılar yerleştirilmiş ki satır aralarına, benim gibi bir müzik delisi için çekmecede tesadüfen bulunmuş bir Nutella kavanozu etkisi yarattı. Hatta o sayfalarda hemen gidip aynı parçayı açtım ve öyle devam ettim okumama :))


Ön yargının ne kadar saçma bir şey olduğunu ama hayatlarımıza bazı zamanlar nasıl yön verdiğini (tekrar) anlamak için hoş bir kitap. Ama yukarıda da dediğim gibi ben bu kitabı daha çok 14-20 yaş aralığının keyifle okuyacağını düşünüyorum. Bu yüzden çevrenizde bu yaş civarı tanıdığınız varsa, gönül rahatlığıyla bu kitabı hediye edebilirsiniz.

Kitabı okurken hikayenin beyaz perdeye ne kadar yakışacağını düşünüyordum ki 2014 yılında Dreamworks şirketinin film haklarını aldığını okudum. Ancak Mayıs 2016'da yazar Rowell twitter aracılığıyla projenin şimdilik askıya alındığını duyurmuş.

Kitabın hayranları anlaşılan film için biraz daha beklemek zorundalar.


Eleanor & Park, Rainbow ROWELL
Çeviri: Müge Kocaman Özçelik
Pegasus Yayınları, 360 sayfa

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.