Lady Gaga "Joanne"

Açıkçası hiçbir zaman bir Lady Gaga-sever olmadım. Farklılığını sürekli gözümüze sokmaya çalıştığından, hep marjinal olmaya çabaladığından mıdır nedir, hiç şarkıcı kimliği dikkatimi çekmedi. Lady Gaga benim için dev topuklarıyla, kocaman gözlükleriyle "Aleeehandrroooooo Alehanndrro " diye bağıran bir marjinalimsiydi. Öyle çok aklımda kalan bir şarkısı da olmadı. 


Son albümünü dinlemeye başlarken de bu duygular içindeydim ama bayan marjinal pek bir dinginleşmiş, pek bir olgunlaş. Yoksa bana mı öyle geldi bilemedim.

"Joanne" Lady Gaga'nın beşinci ve bence en kişisel albümü. Adı bile bunu kanıtlar nitelikte. Joanne Gaga'nın çok genç yaşta ölen halasının adını taşıyor. Albüm geneli boyunca hissettiğim olgun Gaga'nın en büyük sebebi de bu sanırım. Daha fazla aileye, özüne dönen, hayatı ve doğal olarak kendi kişisel arayışını yapan biri var karşımızda. 

Çıktığı hafta Amerika'da listelerin tepesine yerleşen albümün 11 şarkı (deluxe versiyonunda 13) yer alıyor.


Açılışını "Diamond Heart" gibi hareketli, insanın ağzına takılan bir parçayla yapıyor. Albüme adını veren "Joanne" albümün en kişisel parçası.  "Johnny Wayne" ve "A-YO" dans severlerin favori olacak. Ben klasik pop severim diyenlere de hemen geliyor "Dancing In Circles "işte tam bu tada sahip...

Albümün tanıtım singlelarından biri olan "Perfect Illusion" albümde en az keyif aldığım parçalardan biri oldu. Tek kelimeyle "sıkıcı" 

Ve yine bir ballad sırada "Million Reasons". Konserlerde bir ağızdan söyleneceğini tahmin etmek zor değil.


Çok iddialı olamayan bir "Sinner's Prayer"ı 70'leri salonumuza taşıyan  "Come To Mama" geliyor. Ve Florence Welch'le düet yaptığı albümün en güzel şarkılarından biri "Hey Girl" ve onu bir diğer nefis parça "Angel Down" takip ediyor. Geçtiğimiz yıllarda öldürülen ve Amerika'da ırkçılık tartışmalarının başlamasına neden olan Trayvon Martin'e adanmış.

Bonus parçalardan "Just Another Day" hemen aklınızda kalacak bir McCartney şarkısı gibi, ben çok sevdim. "Grigio Girls" ise vasatın altında bir melodi. Gaga 14. parça olarak "Angel Down"ın farklı bir versiyonunu eklemiş - daha piyano ağırlıklı - vokal performansı ise dinlenmeye değer.

Albüm için Mark Ronson, Stephanie Germanotta, BloodPop gibi isimlerle çalışan Lady Gaga "Joanne" ile hayranlarını biraz şaşırtmak istemiş. Gaga'nın sesini en iyi kullandığı ve farklı türleri güzel harmanlayan bir albüm olmuş.

Bakalım siz albümü nasıl bulacaksınız?


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.