Kitap | Tanrı'yla Bütün İlişkimi Kestim


Adına aldanıp daha çok inanç sorgulaması yapan bir kitap gibi düşünebilirsiniz "Tanrı'yla Bütün İlişkimi Kestim"i çünkü ben de öyle zannetmiştim. Ama okumaya başlayınca sıcacık, akıp giden bir genç kızın hayat sorgulamalarıyla dolu bir kitapla karşılaştım. Öyle ki "Neden bu kadar çabuk bitti" diye üzüldüm.

144 sayfalık kitap aslında bir genç kızın ergenlik döneminde yaşadığı baş etmek zorunda kaldığı duyguları, cevap aradığı soruları anlatıyor. Hangimiz o dönemlerde hayatın anlamını bulmaya çabalamadık ki? Konuların tanıdık gelmesi sanırım benim bu kitaptan etkilenmemin en büyük  nedeni.
Hikayesini okuduğumuz Linnea'nın kafası yaşam, din, aile, arkadaşlık ve aşk ile karmakarışık. Aile sorunlarıyla uğraşırken, aşk hayatındaki çalkantılar başlıyor. O bitiyor hormonlar atağa geçiyor. Ve tüm bunlar olurken aslında hayatı keşfediyor genç kız.


Yakın arkadaşı Pia ile kurdukları bağ öyle güzel, sohbetleri o kadar keyifli ki, kimi zaman sanki onlar konuşurken arkalarında oturup kulak misafiri oluyormuşum gibi hissettim. Sanırım bu da yazar Mazetti'nin kaleminin ustalığını gösteriyor.

Kahramanları gençler olsa da bence bu kitap asıl büyükler için. Büyürken yavaş yavaş kaybettiğimiz o naifliğin, o saflığın aslında ne kadar da güzel bir şey olduğunu -tekrar- keşfetmek çok güzeldi.
Son zamanlarda keyifle okuduğum kitaplardan biriydi. Sımsıcak, elinizde çayınızla size zamanı unutturacak bir kitap arıyorsanız "Tanrı'yla Bütün İlişkimi Kestim" sizi bekliyor.


Yazar: Katarina Mazatti
Çeviri: Ali Arda
Orijinal Adı: Der Ar Slut Mellan Gud Och Mig
Pegasus Yayınları, 144 sayfa

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.