Neden Film Yorumları İçin Blogları Tercih Ediyorum?


Bloguma uğrayıp şu an bu yazıyı okuyorsanız az çok biliyorsunuzdur iyi bir film izleyicisi olduğumu. Film izlemek benim olmazsa olmazlarımdan, en büyük keyiflerimden biri. Sadece vizyona giren filmler değil, sinemanın var olduğu yıllardan bu yana her döneme ait filmleri izlemeye gayret gösteriyorum. 

Sinemayla bu kadar ilgiliyken ilgimi çeken bir diğer şey de film yorumları okumak. Blog dünyasında film yorumları en az okunan yazılardır çoğu zaman. İnsanlar film sitelerinden bilgi almayı tercih ederler. Benim içinse durum biraz farklı.


İzlediğim ya da izlemeyi planladığım filmlerle ilgili genel bilgiyi, teknik bilgileri vs. ben de bu tür sitelerden okuyorum. Ama benim asıl öğrenmek istediğim "bu filmi neden izlemeliyim?" sorusu oluyor. Yani izleyene ne hissettirdiği...

Sinema sitelerinde film bilgileri genelde basın bültenleri ile yapıldığından kopyala-yapıştır bilgilerle karşılaşırız çoğu zaman. Film eleştirilerine yer veren siteler de var elbet ama anlayabilmek için satır aralarını okumak gerekiyor. Çünkü fazla teknik ve kimi zaman da gereksiz bir yazım dili kullanıldığını düşünüyorum. O yüzden film yorumlarını bir bloggerın kaleminden okumak her daim ilk tercihim.

Sürekli takip ettiğim ve önerdiği filmleri not ettiğim çok keyifli yazan bloggerlar var ve ben onları tanıdığım için çok mutluyum. Bu yazıyı yazma amacım ise yeni bloglar keşfetmek ve diğer konulara göre daha az okunmasına rağmen bu alanda yazmaya devam eden bloggerlara destek olmak.

Eğer sizin de sinema üzerine bir blogunuz varsa ya da blogunuzda film yazılarına  (ve tabii ki müzik) yer veriyorsanız linkinizi yorumlar kısmına bırakabilirsiniz. Benim de en kısa zamanda ziyarete geleceğimden emin olabilirsiniz.


4 yorum:

  1. Bende film olarak yazıyorum ama kendi çapımda Maalesef çok teknik ve eskiye dair film ön görüm yok :)) Şu yazınıza katılıyorum Okuduğum zaman teknik dili bende çok fazla anlamıyorum Sinema yazarlarından :)) Bu gerçek Ben bir bakayım Aralık ayında neler kaçırmışım :))) Güzel paylaşım teşekkür ederim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yorumunuz için teşekkür ederim.
      Teknikten ziyade filmin ne hissettirdiğiyle ilgileniyorum ben de. Film yorumlarınıza en kısa zamanda göz atacağım.

      Sevgiler

      Sil
  2. Başarılı bir yazı olmuş. Sizi tebrik ederim.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.