Dizi | The OA


Veeegeçtiğimiz hafta başlamış olduğum dizi serüvenimi ilk olarak The OA ile tamamladım. Yine bir Netflix dizisi ve toplamda - şimdilik - 8 bölümden oluşuyor. Her bir bölüm ise yaklaşık 60 dakika.

Yaratıcıları aynı zamanda başrol oyuncusu da olan Brit Marling ve Zal Batmanglij. Bu ikili ilginç filmlere imza atan sırdadışı bir ikili. Özellikle Brit Marling'i -izleyenler bilirler - çok etkileyici filmlerde izleme imkanı bulmuştuk. Mesela "I Origin"de izledik, "Another Earth" filminde hem oyuncu hem senarist olarak izledik. Ve "The OA" da, bence bu çizginin devamı...
Fantastik, bilinmeyen, doğa üstü, bilim kurgu ne derseniz deyin, bu tür konularla biraz ilginiz varsa, "The OA" ilk dakikalarından itibaren sizi ekrana bağlayacak.

Dizi çarpıcı bir sahne ile açılıyor. Beyazlar içindeki bir genç kadının köprüden aşağıya atladığı bir kamera görüntüsüyle... Kadının kameraya bakışları, izleyiciye ilginç bir şeyler olacağı mesajını veriyor hemen. Bir şekilde hayatta kalmayı başaran kadına adı sorulduğunde cevabı "Ben OA'yım" oluyor. Ve sonrasında genç kadının hikayesini izlemeye başlıyoruz.

Adı Prairie olan genç kadın aslında yıllardır kayıp. Bir gün aniden ortadan kayboluyor ve o günden bu yana ailesi kendisini arıyor. Kızlarını bu şekilde bulmamanın şaşkınlığını yaşarkan, aile bir başka mucizenin daha gerçekleştiğine tanık oluyorlar. Görme engelli olan kızları yıllar sonra evine dönüyor ve artık görebiliyor. Bu nasıl oldu, neredeydin, bunca yıl ne yaptın gibi sorulara genç kadın hiçbir şekilde cevap vermiyor.

Dizinin asıl hikayesi de bundan sonra başlıyor. Ailesine anlatmadığı her şeyi, kasabadan seçtiği 5 kişiyle paylaşıyor Praire. Bu kişiler yaşadıkları kasabadaki lisede okuyan (ve çalışan) birbirinden tamamen farklı karakterlere, geçmişlere ve hayallere sahip kişiler. Hepsinin ortak noktası Prairie'nin çağrsınında buluşmuş olmaları.

 "Özel bir görevleri"olduğunu söyleyen genç kadın bunu da kendi hikayesi ile harmanlayarak paylaşıyor seçtiği kişilerle.

Dizi fantastik öğelerle örülü ama daha çok inanç, hayat, ölüm ve ölüm sonrası yaşam konularını sorguluyor. Özellikle Prairie ve 7 yılını birlikte geçirmek durumunda kaldığı kader arkadaşlarını yaşadıkları, insanlığın cevabını aradığı en büyük soruya odaklanıyor: "Ölümden sonra yaşam var mı?" 
İşte bunun üzerinden ilerleyen ve her bölümde merak unsurunu biraz daha yükselten bir dizi "The OA"

Konusuyla ilgili çok fazla ayrıntı vermeden anlatınca bir şeyler eksik kalmış gibi geliyor ama daha fazlası  dizinin büyüsünü kaçırabilir. O nedenle bu tarz konulara ilgi duyuyorsanız "The OA"yı kendinizin keşfetmesi daha keyifli olacak. 



Dizinin yorumlara açık finalinden sonra  2. sezon anlaşması büyük ihtimalle yapılır diye düşünüyorum. Bakalım Prairie ve arkadaşlarıyla yıldızların ötesine ne kadar geçebileceğiz...

6 yorum:

  1. O kadar uzak kaldım ki dizilerden tek hatrımda kalan CSI dizisi var,o derece🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CSI klasik dizilerin başında geliyor. Ben de tam bir dizi-severim. Onca dizi arasından seçim yapmak zor ama beğendiğin bir şey bulmananın keyfi bambaşka.

      Sevgiler ve hoşgeldin :)

      Sil
  2. Biraz önce bitirdim tüm sezonu.. ok ilginçti ! O hareketler, o yıldızlı odada kızın her seferinde (adını unuttum) o kadınla buluşması mükemmel görsel sahnelerdi bana göre. E peki devamı var mı, olacak mı? bütün dizileri biriktirip biriktirip öyle seyretmem lazım benim :)
    Teşekkürler Sibelynka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı okuduğuma göre olacakmış. 2. sezon için anlaşma yapılmış.
      Çok değişik bir dizi değil mi? Zaten Brit Merling'in kesinlikle başka bir kafası var.

      Çok sevindim keyif aldığına :)

      Sil
    2. Çok beğendim cidden... şimdi diğer bahsettiğin dizideyim "How to get away with murder" :) delirdim galiba.. seyretmekten kendimi alıkoyamıyorum valla..

      Sil
    3. Aaaa çok iyi.O zaman ben de başlayayım hemen :)))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.