Dizi | Th1rteen R3asons Why


Mini dizilerden sonra size bir de midi dizi önerim olacak: "13 Reasons Why"

Aslında özellikle Amerika'da - konusu nedeniyle - oldukça tartışmalara sebep olmuş bir gençlik dizisi. Toplamda 13 bölüm olan (devamı gelecek mi bilmiyorum) dizi Jay Asher'ın çok satan kitabından uyarlanmış.
Her şey Amerika'da bir lisede başlıyor. Bu lisenin öğrencilerinden biri olan Hannah Baker'ın intihar ettiğini öğreniyoruz. Tüm arkadaşları üzüntülü, sandalyesi boş ve her gün kullandığı dolabı adeta bir anma mekanı olmuş.
Bu acı durumdan en çok etkilenenlerden biri de Hannah'nın yakın arkadaşı Clay Jensen. 

Clay bir gün kapısının önünde bir kutu bulur. Kutuyu açınca her yüzü numaralanmış teyp kasetleri bulur. Hemen bir walkman kapar ve ilk kaseti dinlemeye başlar.
Kaset başlar başlamaz Hannah'nın sesi duyulur. Hannah kendini öldürmesinin gerekçelerini ardında bıraktığı bu kasetlerle herkese anlatacağını söylemektedir. Kasetin her biri 1 kişiye adanmıştır ve onun Hannah'ın hayatında nasıl bir etkiye neden olduğunu anlatmaktadır.
Biz de diziyi bu kasetlere paralel olarak izleriz, her bölümde 1 kişinin yarattığı     - Hannah'nın deyimiyle - kelebek etkisini görürüz.

Kimi zaman iyi niyetle yapılan davranışların bir insanın ruhunda nasıl yaralar bıraktığını anlarız. Kimi zaman gülümseyen bir suratın arkasındaki acımasızlığı fark ederiz.
"13 Reasons Why" her ne kadar bir gençlik gibi gözükse de bence her yaş kesiminin merakla izleyeceği bir dizi. Öyle ki 50 dakika gibi uzun sayılabilecek bir bölüm sonrası, mutlaka kafanızda yeni soru işaretleri oluşuyor.
Gelelim neden bu kadar eleştirildiğine...

Kimi bölümlerde izlemesi duygusal anlamda oldukça zor sahneler var. Özellikle benim için son bölümü izlemek son derece zordu söylemem gerek. 

Bunun yanı sıra kimi psikologlara göre "intihar" eylemini yumuşatan ve bir çözüm olarak sunan bir dizi "13 Reasons Why". Bunun özellikle hassas yapıdaki gençler üzerinde etki yaratabileceğini söyleyen uzmanlar da var.
Ufacık olayların aslında ne büyük şeylere neden olduğunu bize hatırlaması bakımından oldukça etkili bir dizi diyebilirim. Tabii müzikleri de es geçmeyelim. Her bölümde not alıp, arayacağınız müzikler var. 
Selena Gomez'in de yapımcılarından biri olduğu dizinin başrollerde Dylan Minnette, Katherine Langford, Christian Navarro, Alisha Boe, Brandon Flynn ve Miles Hyzer yer alıyor.

Yine güzel bir Netflix dizisi olarak karşımıza çıkan "13 Reasons Why" özellikle gizem & dram türüne meraklı dizi-severler için...


Bakalım siz ne düşüneceksiniz?


8 yorum:

  1. Kitabına bir ara başlayıp devamını getirmemiştim ama dizisini görmek sevindirdi.PLL tarzına benziyor iyi denk geldi teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumundan sonra konusuna baktım. Evet sanki konusu andırıyor gibi.
      Keyifli seyirler

      Sil
    2. Pll nın her bölümünü tekrar tekrar izlemiş bir hastası olarak bu dizi ve konu ilgimi çekti diyebilirim. En kısa zamanda izleyeceğim, teşekkür ederim.
      Bu arada takipteyim sizi de beklerim ☺☺

      Sil
    3. Hmmm o zaman ben de bir göz atayım Pll'ye en kısa zamanda.
      Bu arada hoşgeldiniz, ben de memnuniyetle ziyarete geleceğim

      Sevgiler

      Sil
  2. Nisan ayında izledim ben de diziyi. Çok hoşuma gitti, başarılı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 13 bölüm boyunca izlettiriyor kendini.

      Sil
  3. Diziyi severek izledim ama kitabı benim için çok daha özel. :) Açıkçası ben, intiharı yumuşattığını savunan psikologlara katılmıyorum. Aksine dizi, intiharın arkasında bıraktığı insanların çektiği acıları vurgulayarak bunun kesinlikle bir çözüm olmadığına dikkat çekiyor. :) Bu güzel paylaşım için teşekkürler! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı yorumlar olsa da sadece ergenler için değil büyükler için de oldukça etkileyici bir dizi olduğu kesin.

      Yorum için ben teşekkür ederim:)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.