Film Yorum: Gifted (Deha)


Halen sinemalarımızda gösterimde olan "Deha" bir içimlik sıcak çikolata gibi... Sıcak, keyifli ve mutluluk verici. Duygu sömürüsüne oldukça müsait olmasına karşın, hikayesini izleyicileri gülümsetmek ve onlara umut vermek için anlatıyor. Bu da "Deha"yı hafta sonu için tercih edilebilir filmler arasına sokuyor.


Frank bir sahil kasabasında tekne tamiri yaparak hayatını sürdürmektedir. Matematik dehası kızkardeşinin ölümünden sonra dünyalar tatlısı yeğeni Mary ile birlikte yaşamakta ve onun bakımını üstlenmektedir.

Okula gitmeyip evde eğitim alan Mary'nin bu şekilde anti-sosyal olacağını düşünen Frank, onu okula yazdırır. Ancak Mary ilk günden ne okulu ne de okuldaki arkadaşlarından hiç hoşlanmaz, dersleri de oldukça sıkıcı bulur.


Mary'nin öğretmeni Bonnie, onun farklı bir çocuk olduğunu tesadüfen keşfeder. Mary yaşıtlarından çok daha yüksek bir zekaya sahiptir. Bu nedenle böyle çocuklar için özel eğitim verem bir okula gitmesi gerekmektedir.


Ancak bu haber Frank'i hiç mi hiç mutlu etmez. Çünkü Frank yeğeninin -kız kardeşi gibi hayatını matematiğe adamak yerine - diğer çocuklar gibi sıradan, mutlu bir çocukluk geçirmesini istemektedir. 

Mary için neyin doğru olduğuna karar vermeye çalışırken ortaya çıkan büyükanne Evelyn ile olaylar çok daha zorlaşacak ve karmaşık bir hal alacaktır.


Yönetmenliğini "500 Days of Summer" ve "İnanılmaz Süperman" filmlerinden tanıdığımız Marc Webb'in yaptığı filmde başrollerde "Kaptan Amerika" Chris Evans, Mckenna Grace, Lindsay Duncan, Jenny Slate ve Octavia Spencer yer alıyor.

Filmin küçük yıldızı Mckenna Grace herkesten rol çalarken, şahsım adına ben Octavia Spence'ı daha çok izlemek isterdim. Filmin bir diğer dikkat çeken rolü de tek gözlü sevimli sarman Fred 🐱 Kendisi tamamen dijital teknoloji ile tek gözlü bir minnoşa dönüştürülmüş.


Girişte de belirttiğim gibi ajitasyona başvurmadan böylesine duygusal bir konuyu işlemek keyifli bir film ortaya çıkmasına neden olmuş. IMDB puanı 7.8'i biraz fazla bulsam da dram seven izleyiciler için tercih edilebilir bir seçenek "Deha"


Herkese iyi seyirler!


12 yorum:

  1. Film festivalinde izlemiştim ben de. Sıcak çikolata benzetmesi gerçekten çok uymuş filme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle çünkü. Keyifli ve tek içimlik :p
      Teşekkürler

      Sil
  2. izleyeceğim, teşekkürler,
    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  3. En kısa zamanda izleyeceğim filmler arasında.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek.
      Yorumlarını beklerim izledikten sonra

      Sil
  4. İnternette var mı bakacağım hemen.. ne iyi oldu :) Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  5. Düz izledim bu filmi, sanki senin blogda gördüm gibi gelmişti, merak etttim düşünceni ve buldum yazıyı. Tatlı bir filmdi, ah o minik kız yok mu, nasıl böyle yetenekli olabiliyorlar bilemiyorum, o mimikler bir harikaydı. En sevdiğim yeri, bizim dayı okul müdürüne bursu reddettiğinde söyledikleriydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlıydı değil mi?
      Filmin asıl yıldızı oydu resmen :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.