Film Yorum : Hayalet Hikayesi (Personal Shopper)


Bir film düşünün Cannes Fim Festivali basın gösteriminde yuhalanan ve aynı festivalde "En İyi Yönetmen" ödülünü kazanan. "Personal Shopper" beğeneni de beğenmeyeni de çok olan bir film. Bense tam ortadayım, ne çok kötü diyebilir ne de süper :o 


Bunun nedeni filmin konusu itibariyle özellikle ilk yarım saatinin ilginç olması ve bu nedenle  beklentiyi artırması. (Türkiye'de "Hayalet Hikayesi" olarak gösterime girmiş olması da buna etken tabii)

Maureen, Fransa'da yaşayan ve ünlü bir isme alışveriş asistanlığı yapan (film ismini de bundan alıyor), yakın zamanda da ikiz kardeşini bir kalp hastalığından kaybetmiş biri.  Birbirlerine bir söz vermişler, hangimiz önce ölürsek diğerine öbür taraftan mutlaka bir haber gönderelim diye.


Bu nedenle Maureen Fransa'dan ayrılamıyor, kardeşi Lewis'in kendisine bir işaret göndermesini bekliyor. Lewis'in evinde sabahlıyor, ruhuyla iletişime geçmeye çalışıyor vs. vs. 

Bu bekleyişin artık boşa olduğunu anladığı ve vazgeçmeye karar verdiği gün, Maureen'in telefonuna kimliğini bilmediği birinden ilginç mesajlar gelmeye başlar. Ve Maureen'in tek amacı artık bu göndericinin kimliğini bulmaktır.


Aslında böyle baktığınızda konu gerçekten güzel. Bazı sahneler gerçekten güzel bir gerilim filmine işaret ediyor. Gel gör ki, yönetmen hikayeyi bu konudan biraz çıkartıp farklı yerlere götürüyor. İşte orada da filmin büyüsü - bana göre - kayboluyor. İzleyene 5N1K soruları sordurtuyor.

Daha açık ifade etmem gerekirse "Personal Shopper" güzel bir film olabilecekken köşeden "U" dönüşü yapıyor.


Yönetmenliğini ve senaristliğini Olivier Assayas'ın yaptığı filmde baş rolleri Kristen Stewart, Lars Eidinger ve Sigrid Bovaziz paylaşıyor. Kristen Stewart'ı pek başarılı bulmam oyuncu olarak ama ilk kez mimiklerini kullandığı bir film olabilir mi acaba diye sormadan edemiyorum kendime. Çünkü her filminde duygusuz, aynı ifadeyi görmekten oldukça sıkılıyorum izleyici olarak.

IMDB puanı 6.3 olan "Personal Shopper" bu puanı hak ediyor. Ama belki 7- 8'lere ulaşması için imkanı varken vasat üzeri bir film olması da kendi tercihi gibi gözüküyor.



Herkese iyi seyirler!






18 yorum:

  1. Hahaha, mimik kullandığı ilk film hahha :). Yok ya o hapşuracaktır da hapşuramamıştır o an mimik değildir o :). Ben de hiç sevmem kendisini, bir de böyle her filmde oynaması ve başarısız olması off çok kötü bir oyuncu ya, nasıl seçiliyor anlamıyorum o mimiksiz suratıyla :/.

    Bu filmi merak ediyordum dediğin nedenlerle ama kendisinin başrol olması beni uzak tutuyor. Bir de gerçekten çoğu kişinin beğenmediği bir film, başrole rağmen izleyip karar vermek lazım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben anlamış değilim ama seveni de çok ablamızın
      Bu filmde kötünün iyisi işte

      Sil
  2. izliycem. hem assayas hem kristin. kötü olsa da izlerim :)

    YanıtlaSil
  3. Kristen Stewart'ın oyunculuğunu bende beğenmiyorum itici duygusuz oynuyor bön bön bakıyor anca :D Bu filmde kendini biraz geliştirdi demek ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından ben böyle düşünüyorum. Bir insan hiç mi ifade yapamaz yaff
      Bu yönetmenleri anlamak da zor

      Sil
  4. Neyseki Kristen' i kimse sevmiyor da yalnız kalmıyorum :)) Ben de sırf kendisi var diye uzak duruyorum ama şimdi okuyunca da bir merak doğdu içimden.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şans ver derim. Ama sonrası için yorumlarını çok merak ettiğimi söyleyeyim. Bakalım nasıl bulacaksın :)

      Sil
  5. O buzdolabının olduğu filmleri yuhalamayacaksın da ne yapacaksın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar kalabalıkmışız da haberimiz yokmuş !?! 👯👯👯👯

      Sil
  6. heey şu anda filmi izliyorum, jelibom, çikolata ve sonra da çekirdek eşliğinde :) ağır tempolu gidiyor. ama bu film kötü bir film değil. bu yönetmenle ilgili tabii ki. yönetmen iyi zaten. konu, gerilim korku da sayılmaz pek dur bakalım :) oldukça güncel bir film. stewart anlamadım pek yönetmenin dediğini iyi yapmış gibi duruyor. ben filmi şimdilik kırkbeş dakika izledim ve sevdim. nolcak bakalım. gizem de var yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo süpersin! Keyifli izlemeler
      Konu gayet ilgi çekici bence de, sadece yönetmen biraz bulandırmasaymış çok daha iyi olacakmış. Stewart konusunda da aynı şeyi söyleyeceğim:
      Biraz biraz rol yapmaya başlamış artık

      Sevgiler ve teşekkürler bu güzel yorumun için Deep

      Sil
    2. son yarım saaat çok heycanlıydı yaa. son on dakkaya girdik. ya nolcak acaba, kardeşinin ruhu durumu yaa off :)

      Sil
    3. of ya sonu belirsiz bitti. biz, kardeşinin ruhunun onu serbest bıraktığını düşünelim :)

      Sil
    4. Canlı yayın gibi izledik valla film yorumlarını
      Ben hepsinin kendi düşüncesi olduğunu düşündüm. Hepimiz farklı sonlar yazmışız demek :p

      Sil
    5. hımm ben kızın serbest kalması için kendimce mutlu son yazdım yanii :) ama senin dediğin gibi ise o zaman lewisin ruhu gelmedi hiç hep başka ruhlar geldi, işaret yoktu yani. hımm bu da olabiler ivit :)

      Sil
  7. Merak etmedim değil ama izlemek için öncelik vermem, paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de acele etmene hiiç gerek yok ;)

      Sevgiler ve hoşgeldin

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.