Film Yorum | Kapan (Get Out)


Daha çok televizyon dizilerinden tanınan bir isim olan Jordan Peele, yönetmenliğini ve senaristliğini yaptığı ilk filmi ile sinema salonlarına konuk oluyor. Toplumsal sınıflar ve ırk ayrımı gibi konularla havayı hafiften ısıtan film, gelecek gerilim dolu dakikalara da seyircisini hazırlamış oluyor. Yerinde gerilim dozu ve değişik konusu ile "Kapan" keyifli bir seyirlik sunuyor bizlere.


Karanlık bir sokakta, temkinli bir şekilde yürüyen siyahi bir gençle açılış yapıyor filmimiz.Gayet gergin olduğunu seziyoruz ama bunun için bir nedeni de var: Kendisini takip eden bir araba. 
Ve aniden arabadan çıkan bir adamın siyahi gence saldırdığını görüyoruz. Bu lüks muhitte yolunda gitmeyen bir şeyler var!

Ve sonra ana hikayemize geçiyoruz.


Sevimli çiftimiz Chris ve Rose heyecanlı bir şekilde hazırlık yapmaktalar. Bu heyecanın sebebi ise Chris'in müstakbel kayınvalide ve kayınpederi ile tanışacak olması. 

Hazırlanırken Chris Rose'a farklı ırklardan olmalarının ailesi için bir sorun yaratıp yaratmayacağını soruyor. Rose'un "Ailem kesinlikle ırkçı değildir" sözleriyle derin bir nefes alıyor.


Ancak bu rahatlık Rose'un ailesinin ultra lüks malikanelerine adım attıkları anda uçup gidiyor. Anne, baba ve erkek kardeş sürekli gülümseme modunda olsalar da Chris bu evde bir şeylerin tuhaf olduğunu hissetmeye başlıyor. 

Bu pür-i pak beyaz evde yaşan 2 siyahi hizmetlinin tuhaf davranışları da zaman geçtikçe dikkatini çekmeye başlıyor.


Chris'in geldiği hafta sonuna tesadüf eden büyük parti de tuz biber ekiyor her şeyin üzerine. Konukların hepsi tıpkı Rose'un ailesi gibi sahte gülümsemeleri ve nezaketleri ile ortada dolaşmaya başlayınca Chris iyiden iyiye bir şeylerin ters gittiğinden şüphelenmeye başlıyor.


Filmin özellikle ilk bölümü izleyicide merak ve şüphe uyandırmada müthiş başarılı. Bunda başrol oyuncusu Daniel Kaluuya'nın doğal oyunculuğunun da payı var tabii. Diğer rollerde yer alan Allison Williams, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones bir kenarda dursun benim filmde asıl bayıldığım karakter Chris'in yakın arkadaşını canlandıran LilRel Howery oldu. Filmin en komik sahneleri kendisine ait :)

Gerilimi dozunda, konusu ilginç "Kapan" bu hafta benim beğenerek izlediğim filmlerden biri oldu. 



Herkese iyi seyirler!



6 yorum:

  1. Ben bu filmin fragmanını izledim ama izleme isteği uyandırmamıştı pek nedense :). Bu yorumdan sonra bakarım artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben filmde özellikle ilk kısımdaki o gerilim ve merak duygusunu sevdim. Özellikle ana karakterin gözünden "Tuhaf bir şeyler var ama ne" kısmı bana keyif verdi.
      Fragmanı sevmediysen muhtemelen film için de aynı şeyi düşünürsün.

      Sevgiler

      Sil
  2. Benimde çok severek izlediğim bir filmdi. Ayrıca bende yorumladım, bloguma beklerim :) Gayet samimi anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Hemen ziyarete geliyorum. Yorumunu da merak ettim şimdiden

      Sil
  3. Fena film değildi. Bazı yönleriyle başarılı bazı yönleriyle de yetersiz bulduğum bir yapımdı. Yorumun güzel olmuş, çok beğendim, emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de senin yorumunu keyifle okudum.
      Yeni filmlerde görüşmek dileğiyle diyelim

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.