Kitap Yorum: "Dokunmadan" Nermin Yıldırım



"Dokunmadan" Nermin Yıldırım'la tanışmama neden olan ilk kitap. "Bu kitabı kesinlikle okumalısın" diyen arkadaşım ne güzel bir şey yapmış da vesile olmuş böyle güzel bir hikayeye tanık olmama.

Elime aldıktan 3 gün sonra bitirdim, aslında bitmesini hiç istemeden. Çünkü Nermin Yıldırım  hepimizin ruhunda, kalbinde saklı kalmış köşelere öyle güzel dokunmuş ki! Bunu yaparken de kelimelerin o büyüleyici dünyasının kapılarını açmış bizlere. Çok kolay anlaşılır ama bir o kadar da etkileyici cümlelerle anlatmayı tercih etmiş hayal dünyasını.

Kitabımızın kahramanı 29 yaşında genç bir kadın Adalet. Üzüntüleri, sevinçleri, başarıları ve hayal kırıklıklarıyla yaşamaya çalışıyor hayatını.
Ancak bir gün ömrünün geri kalan günlerinin aslında o kadar da çok olmadığını söylüyor ona doktor. Ölüm duygusuyla bir anda yüzleşen Adalet, önce anlamlandırmaya çalışıyor bu durumu.


Biraz olsun sakinleştikten sonra ne yapması gerektiğine karar verir. Bilerek yaptığı ilk kötülüğün peşine düşmeye karar verir. Bu da onu çook eski yıllara, çocukluğuna götürecektir.
Karşı apartmanın temizlik görevlisinin oğlu Mahsun'u üzmesi, Adalet'in hatırladığı ilk gerçek kötülüğüdür. Ölmeden önce Mahsun'u bulup özür dilemek ve ona kendini affettirmek en büyük isteği olur bir anda.

Bunun için en yakın arkadaşı Hülya ile uzun sürecek bir yolculuğa çıkar Adalet. Bu yolculuk boyunca tanışacağı insanlar, gözlemleyeceği dış dünya ve kendi içinde yapacağı o dürüst yolculuk Adalet'in kendisini yeniden bulmasına yardımcı olacaktır.
Kimi zaman esprili bir anlatıma bürünen ama duygusal yönü oldukça kuvvetli "Dokunmadan" özellikle son sayfalarında gerçekten boğazımı düğümledi diyebilirim. Pek çok cümleyi yazdım not defterime tekrar tekrar okuyabilmek için. 

Aslında kitabın arka kapağında tüm bu yazmak istediklerimi özetleyen bir paragraf var:

"Şimdi buradan bakınca, uzun bir boşluğa yazılmış kısa hikayeler görüyorum sizin orada. El yazısıyla, kahkahayla ve gözyaşıyla..."


"Dokunmadan" 
1. Baskı / Mart 2017, İstanbul
Kapak Tasarım: Yetkin Başarır
320 Sayfa, Hep Kitap Yayın evi 

4 yorum:

  1. ilk defa yazarı duyuyorum güzel bir kitaba benziyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu kitap sayesinde tanıştım kendisiyle.
      Beni etkileyen bir kitap oldu. Yazarın diğer kitaplarını da okuyacağım mutlaka

      Sil
  2. İnsan böyle durumlarda yaşamını temize çekmeye çalışır sanırım. Bir hesaplaşmadır gider. Oysa biriktirmeden, arada dönüp dönüp bakmalı defterlere..

    (ilgisi yok ama fotoğraftaki kadının boynu nasıl da uzun öyle, bakakaldım :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazmışsın. O dönülmez noktaya gelinceye kadar biriktiriyor demek bazen insan. Keşke sık sık temize çekebilsek...

      O güzel boyunlu kadın, bu etkileyici kitabın yazarı Nermin Yıldırım. Şahsen ben bu kadar genç bir yazar beklemiyordum :p

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.