Film Yorum: Aşkın Çekimi (Their Finest)


"Karayip Korsanları", "Kral Arthur" ve "Osmanlı Subayı" gibi büyük bütçeli, popüler filmlerin arasında izleyicisini bulmaya çalışan bir film "Aşkın Çekimi" gösterimde.

Başından sonuna keyifle izlediğim, gerek konusu gerekse oyuncu kadrosu ile alkışı hak eden bu film özellikle romantik film severler için kaçırılmaması gereken bir film.



2. Dünya Savaşı yıllarında İngiltere'deyiz. Catrin bu zorlu şartlar altında ayakta kalmaya çalışan genç ve güzel bir kadın. Sekreter olarak İçişleri Bakanlığı'na başvuruyor ama ona bambaşka bir seçenek sunuluyor: Senaryo yazmak

Halkın moralini yükseltmek ve savaş antipatisini azaltmak için devlet tarafından özel olarak oluşturulmuş bir senaryo ekibinin arasında bulur kendini bir anda.



Önceleri alışık olmadığı bu iş Catrin'i zorlasa da özellikle kadın bakış açısı ile yazdığı replikler çok beğenilir ve bir sonraki görevi çok daha büyük olur. Meşhur Dunkirk Savaşı'nı İngiliz halkına en sempatik şekilde anlatmak...



Catrin'e bu senaryo çalışmalarında kendisi gibi genç ve başarılı bir başka yazar olan Tom Buckley eşlik etmektedir.

Bu arada Catrin'in aynı evi paylaştığı, cepheden yeni dönmüş erkek arkadaşı Ellis 'in de yeni hayatına alışması için çabalamaktadır. Evi ve işi arasında sıkışıp kalan Catrin için işler gün geçtikçe zorlaşmaya başlayacaktır.



Lissa Evans'ın "Their Finest Hour and A Half" romanından senaryolaştırılan film, izleyeni boğmadan, savaş, aşk ve dönemin zorlu koşulları arasında etkileyici bir geziye çıkartıyor. 

Savaş zamanının psikolojisi ve ekonomik zorlukları arka planda hikayeye adeta yedirilmiş. Ve böylece savaş merkezli dönem filmlerinin bazılarında olan o "bunaltıcı, ağır" havaya hiç girmemiş. Ancak filmin bana göre tek sıkıntısı kimi zaman temponun düşmesi. Bu ayrıntıya da devede kulak deyip geçebiliriz kanımca.



Yönetmenliğini "One Day" ve "An Education" filmlerinden tanıdığımız Lone Scherfig'in yaptığı filmin kadrosu da oldukça kuvvetli:
Gemma Artenton, Sam Claflin (ki ben tanımakta zorlandım. "Senden Önce Ben" filmindeki halinden bir hayli farklı çünkü), Jack Huston, Bill Nighy ve kısa bir rolde de Jeremy Irons arz-ı endam ediyor.

Çok keyif aldığım ve finali ile beni etkileyen "Aşkın Çekimi"ni özellikle romantik dönem filmlerini sevenlere şiddetle tavsiye ederim.



Herkese iyi seyirler!




6 yorum:

  1. Güzele benziyor aklımda olsun bu:))

    YanıtlaSil
  2. İzleyeceğim .. One Day ve An Education'ı severek izlemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım benim kadar severek izlersin

      Sil
  3. Böyle bir vazifeyi icra eden -zorunlu bırakılsa da - bir kadın romantik oabilir mi yahu. Savaşı sempatik göstermek...sen yapar mıydın?

    YanıtlaSil
  4. Çok garip karşılamıyorum çünkü her ülkenin politikası ve eğitim sistemi bunun üzerine kuruludur. Tarih derslerinden her ülkenin başarıları abartılır, yenilgileri es geçilir.

    Bu nedenle o dönemlerde halkın milliyetçi damarlarını kabartmak devletin işine geliyordu diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.