Film Yorum: Kanlı Oyun (Scare Campaign)


Korku filmi severler muhtemelen fark etmiştir; dikkat çekici afişiyle bir korku filmi sinemalarımızda gösterimde. Afişi filmde neler bulabileceğiniz konusunda az çok bilgi de veriyor zaten:
Kamera, aksiyon ve bolca kan!

İzlediğim ilk Avustralya yapımı korku filmi olan "Kanlı Oyun" adının hakkını veriyor anlayacağınız...
"Scare Campaign" 5 yıldır televizyonda zirveyi kimselere kaptırmayan bir şaka programı. Canlanan cesetler, korkudan altına kaçıran kurbanlar, karanlık hastane odaları, "halka" filmini anımsatan beyaz elbiseleriyle uçuşarak yürüyen hayaletler... Program bu tarz sert şakalara borçlu reytingini.
Ama bir gün, gün gelir devran döner misali, bir başka şaka programının esip kavurduğunu öğreniyorlar interneti. Kendilerinden çok daha sert, "snuff" tarzı şakalarla milyonlarca izleyici toplayan bu program, bizimkilerin ağır bir uyarı almasına neden oluyor.

"Ya programın izlenme oranını yükseltin ya da bavullarınızı toplamaya başlayın!"
Ekibimiz eli mahkum, hemen korkutucu bir yer arayışına girer ve bunun için en uygun adres yıllar önce terk edilmiş bir akıl hastanedir. Şakada rol alacak oyuncular hazırlanır, kameralar itinayla yerleştirilir ve sıra her şeyden habersiz kurbana gelir.

Bu şanslı kişi, yıllar önce burada çalışmış olan hastane bekçisi Ronan'dır. Ronan kendisini neyin beklediğini bilmeden işine koyulur. Her şey planlandığı gibi giderken, işler herkes için bir anda tersine dönüverir. Artık avcı av, av ise avcı rolündedir. 
Kendini izleten konusuyla "Kanlı Oyun" klasik bir korku filminin gereklerini iyi sunuyor izleyene. Ani belirmeler, uzun koridorlar, nefes nefese kaçışlar... Kimi zaman fazlasıyla "kanlı" olan sahneler ise daha çok slasher türünü sevenleri memnun edecek, bana biraz fazla açıkçası.

Ancak filmin en güzel yanı yönetmenlerin bizi bir değil birkaç kez tuzağa düşürmeleri. Oyun içinde oyun terimi bu senaryo için cuk oturmuş. 

Peki negatif yanı yok mu filmin? Var. Oldukça amatör, B sınıfı film havasında. Ve oyuncuların inandırıcılıkları bazı sahnelerde bana göre yeterli gelmiyor. Neyse ki özellikle filmin ikinci bölümündeki atmosfer çoğu şeyi görmezden gelmemize yetiyor.
Filmin önetmenliğini ve senaristliğini Cameron ve Colin Cairnes kardeşler yapmışlar. Oyuncu kadrosu ise Meegan Warner, Ian Meadows, Olivia DeJonge, Steve Mouzakis ve Patrick Harvey gibi pek tanıdık olmayan isimlerden oluşuyor.

Türkiye'de gösterime şansı bulmasına oldukça şaşırdığım "Kanlı Oyun" türün meraklılarını bekliyor. IMDB puanı ise 5.9 - ki gayet uygun bir puan olmuş.


💀 Bakalım siz avcının kim olduğunu tahmin edebilecek misiniz? 🔪


6 yorum:

  1. Uzun zamandır korku filmi izlememiştim. Bakalım nasıl bir etki bırakacak. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. En son Get Out filmini izlemiştim benzer tür olarak. Kanlı Oyun fragmanını izlemiştim, ilgi çekici ve sürprizlere açık bir yapım olarak görünmüştü. İzlemeyi düşünüyorum ancak sinemada olmaz muhtemelen. :) İnceleme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence ev sineması olarak değerlendirilebilecek bir film zaten.
      İyi seyirler şimdiden

      Sil
  3. Avustralya'dan her yıl 1-2 tane korku türünde film vizyona giriyor. Son yıllardan hatırladıklarım; Vahşet Geçidi ve The Pack filmleri. Vahşet Geçidi'ni izlemeye kalkışmadım. Ama The Pack'i izlemeye çalışmıştım. Sonunu hatırlamadığım için yarım bırakmış olabileceğimi düşünüyorum. ;)
    Kanlı Oyun'u izleme listeme aldım. İzlemek için acele etmiyordum ancak siz sürpriz var deyince meraklandım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not aldım filmleri :)
      "Kanlı Oyun" 80'lerin o korku filmlerini anımsatıyor zaman zaman. Çok büyük beklentiyle izlemezsen hoş bir hafta sonu seçimi olabilir diye düşünüyorum.

      *Şöyle güzel, kaliteli bir korku filmine de hasret kaldık bu arada.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.