Film Yorum: Kara Gün (Patriots Day)


Geçtiğimiz yıllarda meydana gelen trajik Boston  maraton saldırısının üzerinden tam 5 sene geçmiş. Bu olay çok daha önce beyaz perdeye aktarılır diye düşünüyordum açıkçası. Ama kısmet bu seneyeymiş. 

Filmin yönetmeni Amerikan kahramanlık filmlerinin vazgeçilmez isimlerinden biri olan Peter Berg ve başrolde de fetiş oyuncusu Mark Wahlberg yer alıyor. (İkili daha önce "Deepwater Horizon" ve "Lone Survivor"da da işbirliği yapmışlardı.)


"Kara Gün" bir filmden çok belgesel tadında bir film. Olayın gerçekleştiği 15 Nisan gününü neredeyse saat saat anlatıyor ve sıkça gerçek görüntülere başvuruyor.

Filmin başında olayda bir şekilde görev alacak kişilerin yaşamlarından kesitler görüyoruz. Bunlar arasında görevli polisler ve çoğunlukla olay sırasında yaralananlar & hayatını kaybedenler var.


Zaman ilerledikçe maraton hazırlıklarına tanık oluyoruz. Bu sahnelerde olayın gerçek görüntüleri ve kurgu görüntüler başarıyla birlikte kullanılmış. 

Filmin ilk bölümü hazırlık ve olayın gerçekleştiği o vurucu anı kapsıyor. Patlama görüntüleri gerçekten izleyeni sarsacak derecede. Hatta hassas bünyeler için uyarı da yapabilirim. Bazı görüntüler sizi rahatsız edebilir.


Ve ikinci bölümde - aksiyonun tavan yaptığı bölüm diyebiliriz- saldırıyı gerçekleştiren Çeçen Tsarnaev kardeşlerin yakalanma hikayelerine odaklanılıyor.

Tsarnaevler'in ikinci hedefleri NY'ta bir bomba daha patlatmak. Bunu engellemek için yapılan takip ve yakalama süreci, özellikle aksiyon-sever izleyicileri tatmin edecek.


Filmde yer alan çoğu karakter gerçeğe dayandırılsa da bazı isimler - mesela başrol adamımız Wahlberg gibi- tamamen kurgusal. Bunun nedenini yönetmen konuyu daha net ifade edebilmek ve heyecanı yükseltmek olarak açıklamış.

Ancak teröristlerin online araç takipleri ya da yakalanma sahneleri tamamen ise gerçek. 


Filmin sonunda ise bu olayda görev almış polisler ve yaralanmış kişilerle yapılmış sohbetler, gerçek görüntülerle aktarılıyor. Özellikle bazı sahnelerde duygulanmamak olanaksız!

Mark Wahlberg dışında filmde Kevin Bacon, John Goodman, Michelle Monaghan ve JK Simmons yer alıyor. Filmimizin IMDB puanı ise 7.4
Şahsım adına Wahlberg yerine Kevin Bacon ve JK Simmons'u biraz daha fazla izlemek isterdim diyerek yazımı sonlandırayım. 


Herkese iyi seyirler!



8 yorum:

  1. Bayram postu bekliyorum🙃
    Hayırlı bayramlar arkadaşım💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli ve huzur dolu bir bayram diliyorum ben de 💐
      **Post yerine banner olmas mı? :p

      Sil
  2. Patriots Day filminde özellikle suçluları tespit etmeye çalışma aşaması dikkatimi çekti. Benzin istasyonunda yaşanan firar gerceklesmeseydi kimbilir daha neler olacaktı.
    İlgiyle izledigim bir film oldu. J.K. Simmons'ı izlemek keyifliydi. Teröristin karısına ise sinir oldum. Sorgu sirasinda söylediği şeyler kurmaca miydi? gerçek miydi? merak ettim.
    Bayraminizi kutluyorum iyi bayramlar diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğum kadarıyla sorguda buna benzer şeyler söylemiş.Bilmediğini, bombadan haberi olmadığını vs. Ama bombalama sonrası bir arkadaşına "Suriye ve başka yerlerde her gün daha fazla masum insan öldürülüyor." diye mesaj atmış.

      Çok teşekkürler. Ben de güzel ve keyifli bir bayram dilerim 🍬🍬

      Sil
  3. Çok kanlı bir film olduğunu söylendi, bir de yaşanmış bir olayı anlatıyor bu tür filmlere hep bir önyargıyla yaklaşırım, bir ara göz atmayı dusunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlama sonrası sahneleri izlemek gerçekten zor. Fazlasıyla rahatsız edici diyebilirim.

      Sil
  4. Wahlbergi hiç sevemedim. Bir iticilik var oyunculuğunda.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.