Film Yorum: Planetarium


Geçen sene Oscarlı oyuncu Natalie Portman ve Johnny Depp & Vanessa Paradis'in doğuştan ünlü kızları Lily-Rose Depp'in bir gizem/gerilim filminde bir araya geleceklerini okuduğumda çok meraklanmıştım. Ve o tarih geldi, "Planetarium" ülkemizde de gösterime girdi. 


Büyük beklentilerle filmi izleyen biri olarak, nasıl nereden anlatmaya başlasam bilemiyorum. Çünkü ne filmin ne anlatmak istediğini anladım ne de kopuk kopuk sahnelerin bir araya getirilip bir film yapılmasına anlam verebildim. Tek kelimeyle senenin faciası oldu "Planetarium" benim için :(


Aslında konu son derece ilginç:
Mistik güçlere sahip 2 kız kardeşin - Laura & Kate Barlow - yolları ünlü bir yapımcı ile kesişiyor. Onların ölülerle iletişim kurabilme yeteneklerinden çok etkilenen yapımcı, bunu bir filmle tüm dünyaya göstermek istiyor. 

İyi bir senaryo ile son derece güzel bir filme imza atılabilirdi denecek bir senaryo okuduğunuz gibi. Ama konu öylesine dağınık ki izleyen olarak bir süre sonra filme ilginizi tamamen kaybediyorsunuz. En azından ben, filmin yarısına gelmeden sıkılmaya başlamıştım bile.

Fi Bilge konuk oyuncu mu?
Oyunculuklara gelince; Natalie Portman gerçekten filmin itici gücü. Zaten performansı her filminde belli bir standartta. Lily-Rose da ilk filmlerinden biri olmasına rağmen işin altından kalkmış. Emmanuel Salinger, bu filme kendini adayan yapımcı rolünde gayet başarılı.

Ama ama.... Ne yazık ki bu 3 ismin oyunculukları dahi filmi kurtarmaya yetmemiş.


Yönetmenliğini ve senaristliğini (Robin Compillo ile)  "Grand Central", "Belle Epine" gibi filmlerden tanıdığımız Rebecca Zlotowski'nin yaptığı film gişede de maalesef beklenen başarıyı gösterememiş.

Film 1 saat 45 dakika uzunlukta ve İngilizce & Fransızca olarak çekilmiş. Zaten filme dair aklımda kalan tel şey, Natalie Portman'ın o güzel Fransızca aksanı oldu. 

Onun dışında filmle ilgili ne siz bir şey sorun ne ben söyleyeyim 😵

14 yorum:

  1. Aaa çok ilginç 😮 Benim de merak ettiğim bir film. Lily Rose'un oyunculuğunu merak ediyorum hem de filmi. Bundan önce de bir filmi var sanırım. Daha çok merak ettim yorumundan sonra filmi 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç sevmedim ama beğeni çok kişisel bir şey. Bakalım sen neler düşüneceksin...

      Sil
  2. Lily-Rose Depp babasına ne kadar benziyor, vay anasını diye düşünmekten filmi izleyemezdim ben. Dikkat dağıtıcı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne ve babasının güzel bir karışımı...
      Havasını Kate Moss'a benzetenler de çok bu arada- ki dikkat edince ben de benzetmedim değil!

      Sil
  3. Ne kadar da babasına benziyor :D

    YanıtlaSil
  4. Ben de izleyeceğim, merak ettim.. sonra yine yazarım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarını merakla bekliyorum.
      İyi seyirler

      Sil
  5. Bende merak ettim. Normalde film izleyenler sizi takip ediyordur ben sayfanıza tesadüfen girdim galiba artik film izleme zamanım gelmiş çoçuklardan sonra pek fırsatım olmuyordu...teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Ben de film yorumlarınızı okumak isterim öyleyse...

      Sevgiler

      Sil
  6. Oyuncu kadrosu güzel ve kıyafetlerden de anlaşıldığı üzere eskiyi anlatıyor. Benim için bunlar ilgi çekici. İzleyeceğim ve sanırım beğeneceğim. Bu arada bazı filmleri anlamak için 2 defa izlemek gerekir, Fight Club filmi gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla zor izlediğim bir film oldu. Bir kez daha izlemek için hazır hissetmiyorum kendimi :pp

      Beğenebilirsin, zevkler çok farklılık gösterir kişisen kişiye. Ama yorumlarını merak ediyorum şimdiden onu söyleyeyim.

      Sil
  7. Oyuncuları gayet iyiymiş beklentinin altında olmasına üzüldüm. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok merakla beklediğim bir filmdi oyunculardan dolayı aslında...

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.