Mükemmel "Selfie"nin Sırrı Açıklandı!

Selfie-severler artık başarısız çekimlere son! 
Çünkü bilim adamları mükemmel selfie fotoğraflarının sırrını açıkladılar!
Kafasını mükemmel selfie'ye takmış olan, Melbourne La Trobe Üniversitesi'nden Dr. Anukka Lindell, yapmış olduğu araştırmasının sonuçlarını tüm dünyayla paylaşmış.

Dr. Lindell'e göre selfie çekimlerinin sırrı doğru tarafı seçmekmiş. İnsanların büyük çoğunluğu selfie çekimlerinde yüzlerinin "sol" tarafını tercih ediyorlarmış. Lindell'e göre de yüzün sol tarafı daha ince ve daha çekici bir fotoğraf için doğru tercihmiş.
Instagram'da yaptığı araştırmayla da bu "sol yanak etkisi"ni kanıtlamış bilim adamımız. Buna göre selfie-severlerin %53 sol yanlarından çekim yapmayı tercih ediyorlarmış.

Ne demişler efendim "Çirkin selfie yoktur, doğru çekilmemiş selfie vardır"

29 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ben de pek başarılı sayılmam. Ama konunun profları var, şapka çıkartırım :p

      Sil
  2. Ben bu bilim insanından önce sol tarafımın daha hoş göründüğünü fark etmiştim. Ama işte bilim insanı olmayınca bir değeri olmuyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhaaa
      Açıklamayı önce onlar yapmış. Zamandan kaybetmişsin sen :p

      Sil
  3. Neden sol yanaktan makas alındığını da anlamış oldum böylece. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da değişik bir bakış açısı oldu konuya

      Sil
  4. Hiç çekmemiştim Selfie aklımda bulunsun:)))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani olur da çekersin, kenarda kıyıda dursun bu bilgi 👀

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Faydalı bilgiler her daim faydalıdır 👯

      Sil
  6. AKLIMA ŞEYMA SUBAŞI GELDİ FSKJFLSDJSK

    YanıtlaSil
  7. aaa bende hep sağdan yaparım halbuki :) bilim adamının araştırmada atladığı kesimdenim galiba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen kalan %47'densin.
      Olsun, sıra dışı olmak da güzeldir :)

      Sil
  8. Selfie gelince ilk çıktığında selfie çubuğu fikrim vardı fakat benden önce davrandılar. Bunun dışında çok gereksiz gördüğüm eylem, neden diye soracak olursan, insanlar her selfie de yalancı gülümsemeleri yoruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal ağlardaki sahte hayatların en güzel örneği. Herkesin güldüğü, eğlendiği o fotoğraflar. Yeni çağ yaşamlar böyle işte...

      Sil
  9. Işıkta çok önemli bir faktör:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah biz kadınların en büyük düşmanı şu "ışık" :p

      Sil
  10. Bende solcuyum, selfi nadir çekiyorum ama yüzümün sol tarafının daha fotojenik olduğunu biliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu biraz da yüz simetrisine göre değişiyor. Ben de sol tarafı tercih edenlerdenim mesela

      Sil
  11. Bende bir tek ben dikkat ediyorum sanıyordum meğer büyük bir çoğunluk böyleymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baksana bilimsel araştırma bile yapmışlar :o

      Sil
  12. Yalnız sol taraf iyi hoş da o yakın çekim yapan kameranın tamamını kaplayan yüzümüzü ne yapacağız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ona henüz çare bulamadı bilim adamları :o

      Sil
  13. Bunu da mı araştırmışlar -.- :')

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.