🍡 Tatil Ganimetlerim ve Ben :(

Mutluyken zaman çabucak geçer derler. Evet her güzel şey gibi tatil günleri de bitti ve döndük kürkçü dükkanına :(

Dinlendim, bol bol yüzdüm ve güzel bir "tatil sonrası" yazısı da hazırlayıverdim hemen. 
Ne Bitirdim?
Çok az ürün götürmüştüm zaten yanımda. Hafif bir tatil makyaj çantam vardı anlayacağınız. Tabii ki güneş kremi ürünlerini bitirdim. Özellikle Amber Solaire'in Dry Mist'ini severek kullandım. Diğeri gibi yağlı değil ve cilt tarafından kolayca emiliyor. Bundan sonra bu tarz sprey ürünleri tercih edeceğim. Ancak özellikle aldığım 30 faktör beni bronzlaştırdı ama güneş lekelerinden koruyamadı. Alın ve yanak bölgemde güneş lekeleriyle döndüm. Off hem bronzlaşmak hem de leke sorunlarıyla uğraşmamak mümkün değil mi?

Yine Amber Solaire'in After Sun Nemlendirici Sprey'i ilaç gibi geldi. O cildinizde hissettiğiniz sızlama ve yanma hissini azaltıyor ve gerçekten cildi nemlendiriyor. Böyle bir ürün mutlaka atın çantanıza.

Bunun dışında Toni & Guy Deniz Tuzu Sprey'ini bitirdim, zaten yarısını kullanmıştım. Denizden katır kutur olan saçlarımı iyice bir sertleştirdi ama olsun. Verdiği dalgaları seviyorum. Ve tabii ki Fa roll-on'la da vedalaştık. Hafif kokusuyla yaz için tercih edilir bir ürün bence.



Ne Okudum?
Yuval Noah Harari'yi çoğumuz "Hayvanlardan Tanrılara Sapiens" kitabından tanıyoruz. "Homo Sapiens" okunacaklar listemdeydi. "Homo Deus" da serinin 2. kitabıymış. Maalesef ben bunu bilmeden almış oldum ama olsun, elimden bırakamadığım bir kitap oldu. İnsanın ölümsüzlük duygusunu araştıran, inanç sorgulamaları ve gelecek öngörüleri yapan ilginç bir kitap.

"Anlam insanların birlikte ördüğü ortak hikayeler ağıdır. Kilisede evlenmek, Ramazan'da oruç tutmak ya da seçimlerde oy kullanmak gibi belirli davranışlar neden bizim için anlamlıdır? Çünkü ebeveynlerimiz de böyle düşünür, kardeşim de oruç tutar ve tüm komşularımız, diğer şehirlerdeki hatta uzak diyarlardaki insanlar bile oy kullanılır. Peki tüm bu insanlar neden anlatıları anlamlı bulur? İnsanlar kendini çeviren bu döngüde, devamlı birbirlerinin görüşlerini destekler. Karşılıklı her kabul, anlam örgüsünü herkesin düşüncesine inanmaktan başka bir çaremiz kalmayıncaya kadar güçlendirip sıkılaştırır." (Sf.155)

Özellikle inanç ve internet bölümleri çok ilginç geldi bana. "Sapiens"i şimdiden çok merak ediyorum diyeyim.




Ne Dinledim?
Tatil boyunca 2 albüm eşlik etti bana:
"Feed The Machine" Nickelback ve "Night Thoughts" Suede

Nickelback'in  bu sene çıkardığı albüm eleştirmenlerce pek beğenilmedi. Zaten bu grup ağzıyla kuş tutsa sevilmiyor. Bana göre "süperr" denilecek bir albüm olmasa da, bir önceki "Edge of A Revolution"dan daha güzel bir albüm. Favorilerim ise çok eğlenceli bir şarkı olan "Must Be Nice", "Silent Majority" ve albüme adını veren "Feed The Machine"

Suede ise dinlemelere doyamadığım bir grup. Bu albümlerini de çok seviyorum. Konsept albüm, bu yüzden daha çok melankolik şarkılar var. Albümün ilk şarkısı "When You Were Young"ın o muhteşem ötesi girişinden son şarkı "The Fur & The Feathers"a kadar 10 numero bir albüm bence.




Ne İzledim?
Maalesef bu konuda biraz tembel çıktım ve sadece 1 tanecik film izleyebildim. 
Oyuncu kadrosu oldukça güzel olan (Ryan Gosling, Eva Mendes, Bradley Cooper ve Ray Liotta) film Türkçe'ye "Babadan Oğula" olarak çevrilmiş. :o

Film aslında birbirine bağlanan 2 farklı hikayeyi anlatıyor. Babaların hayatlarında yaptıkları yanlışlar oğullarını ne şekilde etkiliyor sorusuna cevap arıyor film. Ayrıca Ryan Gosling ve Eva Mendes bu filmde tanışmışlar. Şimdi evli, mutlu ve çocuklular biliyorsunuz.

Filmin sonunda aklımda kalan şeyse "Neden Ray Liotta'yı daha sık izleyemiyoruz?" oldu. Adam resmen gözleriyle oynuyor. 


🍹 🍹 🍹 


Eveeet benim tatil ganimetleri bunlar.
Siz tatil kaçamağı yapabildiniz mi?
Ganimet çantanızda neler var?

14 yorum:

  1. Kitabı ben de okumak istiyorum. Alacağım inşallah. İyi Tatiller dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden keyifli okumalar öyleyse...

      Sil
  2. Tatil çok çabuk geçiyor :)) Sapiens'den sonra Homo Deus'u da okumak istiyorum ama kış gelince başlarım gibi :D Filmi de merak ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film ortalama ama kitabı öneririm.
      Bu tarz konulara ilgin varsa keyifle okuyacağını düşünüyorum.

      Sil
  3. Nerdeyse aynı yayını tekrar vermiş diyecektim:)) sapiensi ben de şu an okuyorum ve homo deus devamı olarak senden ilk duydum.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süper!
      Bitirdikten sonra Homo Deus seni bekliyor

      Sil
  4. Herşey çok güzel ama bol bol yüzmüş olman ayrıca hoşuma gitti⛦

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl!! Denizden çıkmadım desem :p

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş.Kitap müzik zevkine de bayıldım

    YanıtlaSil
  6. Ben henüz tatil yapamayanlardanım...
    Filmi ben de çok beğenmiştim! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol bol dinleneceğin uzuun bir tatil dilerim öyleyse :)

      Sil
  7. Ben tatilde bol bol film izliyorum. Sıcakta kitap okuyacak enerjiyi bulamıyorum kendimde. Hafta sonu yaylaya gideceğim. Belki orada okurum.

    En son Spotlight'ı izledim. Çok etkileyici bir filmdi. Oscar'ı sonuna kadar hak etmiş. Haftaya bloga yazısını yazmayı planlıyorum. İzlemediysen tavsiyemdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne güzeldir şimdi yayla serin serin. İyi dinlenmeler şimdiden.
      * Spotlight'ı izledim ama senin yorumunu merak ettim. Bekliyorum yazını.

      Sevgiler

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.