Dizi Yorum: Feud & Black-ish

Ben Sibelynka, bu aralar elimi eteğimi çektim filmleden dizilerden... Bir gün bunu yazacağımı hiç düşünmemiştim ama canım hiçbir şey istemiyor. Çünkü resmen eriyerek magmaya karışmak üzereyim. Sıcağa evet, neme hayır!
Naçizane dişi haykırışımı tamamladıktan sonra  izlemiş olduğum 2 dizi hakkında yazabilirim. Biliyorsunuz Emmy ödülleri öncesi, aday olan dizileri izliyorum. 

İlki bloglarda övmelere doyulmayan "Feud" dizisi... Sinema tarihinin efsane 2 karakteri Joan Crawford ve Bette Davis'in akıllara zarar rekabetini konu alıyor. 
Bu 2 kadının birbirlerine olan hayranlıkla karışık kıskançlıklarını izlemek çok keyifliydi - ki çoğunun gerçek olduğunu bilmek daha da keyifli. O ne entrikalar, o ne arkadan iş çevirmeler!!! O zamanlar oyuncu olmak zormuş azizim.

"Feud"un tüm övgüleri hak ettiğini söylemeliyim. Bunda en büyük pay da başrol oyuncuları Susan Sarandon ve Jessica Lange'a ait. Kadınlar oynamamış resmen yaşamışlar rollerini. İlk sezon 8 bölüm ve her bir bölüm 55 dakika. İkinci sezonda okuduğuma göre Prenses Diana ve Prens Charles işlenecekmiş. Göreceğiz bakalım...
Biraz kafa dağıtmak isteyenler için de "black-ish" dizisi imdada yetişiyor.
Amerika'da zengin beyazların yaşadığı bir semtte yaşayan siyahi bir ailenin komik hallerini anlatıyor. Irkçılıkla ilgili eleştiriler de yapılıyor hatta filmin bel kemiği konularından biri bu. Mesela bir bölümde "nigga" kelimesi üzerine konuşuluyor, başka bir bölümde polislerin siyahlara davranışları yatırılıyor masaya. Bunu bir başka dizi yapsa kıyamet kopacakken "black-ish"te esprili bir biçimde yansıtılıyor. 

Bunun yanında bir ailenin karşılaştığı her sorun (ergenlik, aile içi anlaşmazlıklar, iş sorunları, komşuluk ilişkileri vs. bu dizide yerini buluyor. Bölümler de 20 dakika olduğu için hap niyetine izleyebilirsiniz.



Şimdi sırada "Stranger Things" ve "Fargo"var. 
Sizin bu listede önerdiğiniz var mı?

18 yorum:

  1. Magma çok güzel, beklerim :D
    Gerçekten normalde zevk aldığım türleri bile aşırı çabayla izlemeye başladım. Ama olsun :) Feud' u çok merak ettim özellikle, en kısa zamanda başlamayı umuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahghghgh çok yakınım zaten magmaya :p
      Feud'u beğeneceğini düşünüyorum. Anlatılanların yaşanmış olduğunu bilmek de ayrı güzel bu arada.
      Yorumlarını merakla bekliyorum.

      Sil
  2. Diziyi islemedim ama kadroya baksanıza:Susan Sarandon ve Jessica Lange. Gözü kapalı başlanır bu diziye. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle kadro nefisss. Sinema meraklılarının özellikle izlemesi gerek diye ayrıca belirtmeliyim tabii.

      İyi seyirler şimdiden :)

      Sil
  3. Feud çok ilgimi çekti izleyeceğim..Benim gibi film dizi izlemeyi seven ama bir türlü seçim yapamayan insanlar için büyük nimet sayfanız. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Fikir verebiliyorsam mutlu olurum :)

      İyi seyirler şimdiden

      Sil
  4. Feud'a ben de başlayacağım en kısa zamanda. Stranger Things de Fargo da birbirinden çok farklı ama güzel diziler.
    Ben de her ikisini yazmıştım.
    https://anlamiko.blogspot.com.tr/2016/09/izledim-dizi-stranger-things.html
    https://anlamiko.blogspot.com.tr/2014/08/dizi-fargo.html

    YanıtlaSil
  5. Derya'nın düzenlediği blog keşif etkinliğinden geliyorum :) Tabi ki takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz
      Ben zaten güzel yazılarınızı takipteydim. Artık bundan sonra yorumlarınızı da bekliyorum.

      Sevgiler

      Sil
  6. Şu an Feud dizisini inanılmaz merak ettim. Henüz tatilin bitmemişken izleyeceğim mutlaka ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğin düşünüyorum. Konu ilginç, oyunculuklar nefiss
      Şimdiden keyifli seyirler :)

      Sil
  7. Feud izlenecekler listemde ama şu sıralar Kore dizilerine yüklendiğim için bir süre daha izleyemeyeceğim sanırım :))
    Listeden How to Get Away With Murder'ı şiddetle öneririm. Her bölüm sonu ağzım açık kalıyordu izlerken, bayağı kaliteli dizi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar diyorsun. Acaba Fargo'yu bırakıp ona mı başlasam??
      Aklım da kaldı şimdi

      Sil
  8. Feud'u merak ettim. İzlenecekler listesine ekledim:)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.