Google Adsense'ten Para Kazanılıyor Mu? Ve Benim Hikayem 💸💸

Aşağıdaki görsel gibi olsaydı gerçekler çok güzel olurdu ama maalesef hiç öyle değil! Kabul edilme aşaması zorlu ama getirisi az bir süreç diyebilirim Adsense için.


Blog ya da sitenize reklam almak istediğinizde akla ilk olarak Adsense gelmesi çok doğal. Çünkü en yaygın ve bilinen reklam ağı. Kabul edilebilmek için de bazı koşullara sahip olmanız gerekiyor.



Öncelikle çok yeni bir blogsanız beklemenizde yarar var. Olabildiğince yazı ekleyin, içeriğinizi çoğaltın. Ne kadar çok içerik o kadar Google puanı... 

İçerik ama nasıl içerik? İşte geldik en önemli kısma. Google bizden özgün içerik bekliyor, kopya içeriklere asla tahammülü yok.  O meşhur böcekleri ile hemencecik yakalayıveriyorlar sizi. Bu nedenle mutlaka ama mutlaka "özgün içerik" paylaşın.

Çok karmaşık olmayan şablonunuz var ve zararlı içeriklerin uğramadığı bir bloğunuz varsa Adsense başvurmaya hazırsınız. Bunun için yönetim panelinizdeki kazanç kısmına girmeniz ve reklam göster seçeneğini işaretlemeniz gerekiyor. Sonrası ise bazen 2 gün bazense 1 ay süren bir bekleme süreci...(Benimki 1 ay sürdü)



Blogunuz varsa onay sonrası reklamlar otomatik gözükmeye başlıyor. Ancak reklam almanız para kazanacağınız anlamına gelmiyor. Her şeyden önce Türkçe olan bloglara (ve sitelere) Google çok çok az bir pay veriyor. (0.01 kuruş gibi) Bu da demek oluyor ki sitenize girenler reklamlara her tıkladığında bu kadar birikiyor kasanızda. Eğer İngilizce yayın imkanınız varsa bunun 2-3 katı rakamlar söz konusu...

Bu arada Google reklam gösterimlerinde anormallik sezerse tüm kazancınızı iptal edebiliyor. Yani aynı IP'den yapılan tıklamaları algılıyor bizim akıllı Google'ımız. 


Gördüğünüz gibi blog yazmak para kazanmak için yapılacak bir şey asla değil! Bir yazı için verdiğiniz emek ve zaman, ancak bu işi seviyorsanız "değecek" bir şey. Ama "Google'a göre iyi bir blog muyum acaba?" sorusunun cevabını görmek için bile başvuru yapabilirsiniz. Onun keyfi de bambaşka bu arada :p


Peki sizin Google Adsense maceranız nasıldı? 
Kolay kabul edildiniz mi ya da Google amcamız size ne dedi?

27 yorum:

  1. Hiç başvurmadım. Zaten bloglarda reklam çıkıp durmasını da sevmiyorum. Üstelik kendim hiç tıklamam reklamlara, kimse de tıklamaz diye düşündüm, boşuna görüntü kirliliği :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahatsız eden, pop-up reklamları ben de sevmiyorum. Ama kenarda kıyıda sessizce duran reklamlarda sorun yok benim için :)

      Sil
  2. Onay sürecinde dahi bloglarımızdan kazanç elde etmeleri bence çok durumun özeti.
    Google köle arıyor..reklam yayını ile oldukça uzun soluklu bir deneyimim olmuştu(eski blogumda)her gün özgün yayın girdiğim halde kazanç deli bir kazanç değildi ve şu var ki biriken miktarı da alamıyorsunuz çünkü belirli bir miktara ulaşmadan google size ödeme yapmıyor yani o miktara ulaşmak için özgün içerik üretmek zorundasınız ve bu çok yıpratıcı bu sebeple ben google reklamlarını yani adsense kullanmayı bıraktım bir daha da onlara yer vermeyi düşünmüyorum.
    Bu durumun ardından reklamsız tamamen istediğim zaman yayın girer oldum ve şöyle bir şey fark ettim bloğum şimdi tamamen benim kimse için üretmiyor kimse için enerji sarf etmiyorum.
    Blog ile para kazanmanın bir çok yolu da var bu tanıtım yazısı olabilir mesela bu hem daha çok karlı hem de paranın hemen elinize geçmesi bakımından daha iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödeme alırken sorun yaşayan çok kişi duydum. Zaten verdikleri dişe dokunur birşey değil böyle kök söktürmelerini anlamıyorum.

      Kısaca blog yazma işi sadece keyif için yapılacak bir şey

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. Biz kabul edilmek için 3 ay falan bekledik. Sonra üstüne bir 2 ay falan da Pin bekledik..Uzun bir süreç fakat az kazancı olsa da aslında nasıl derler teşvik edici bir tarafı var yoksa büyük paralar kazanılmıyor tabii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazımda onu belirteye çalışmıştım. Onay alınca bazı parametrelerin düzgün olduğunu anlıyorsun ve bu da mutlu ediyor blog sahibini. O açıdan keyifli bence de

      Sil
  4. Ben daha başvuru yapmadım da..

    Sizin günlük kac hitiniz ve ay sonu kac para getirdi?

    Bunu yazsaydiniz bizin icin örnek olurdu☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, hemen söyleyeyim.
      Sanırım 2 ay oldu onay alalı. Günlük hit 300 civarı. Şu ana kadar kazanç ise 1.52 TL Yakında banka hesabı açmam gerekecek bu gidişle :p

      Sil
    2. ☺ Benum günlük hit 500 oluyor..

      Aylık 2tl .D

      Teşekkür ederim bilgilendirme için...

      Sil
    3. Tahminim reklamalara tıklanma oranlarına bağlı olarak daha yüksek olabilir.
      Rica ederim ne demek

      Sil
  5. Çok açıklayıcı, güzel bir yazı olmuş. :) Ben Adsense'e 3 kez başvurdum ve 3. de kabul edildim. Ayrıca bloggerlar olarak birbirimizi desteklememiz gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta bir emek veriyoruz burada. Bloglara uğradığımızda 1 kez reklamlara tıklasak bir şey kaybetmeyiz değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bloggerlar olarak okunma, yorum vs. her yönden destek olmalıyız birbirimize kesinlikle. Çünkü diğer sosyal ağlar karşısında blog dünyasının biraz güç kaybettiğini düşünüyorum.
      O yüzden şimdi destek her zaman destek! :)

      Sil
  6. Ben daha yeniyim,bakalım bizimki kaç kuruş olacak 😂 İlk başta kabul olmadı tabi,bir kaç kere denedim en son annesininprensesi'nin bloğunda bahsettiği yöntemi denedim ve onay verdi.Hatta mail kutuma bakmamışım.Farkında değilim niye bloğumda reklam var falan oldum ilk başta 😅 Sadece keyif almak için,maksat muhabbet olsun diye başladım.Hala da öyleyim,ama insan gene onay alınca bi mutlu oluyor.😁 Belki damlaya damlaya göl olur,dar zamanımızda imdadımıza yetişir moneyler :PP

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooo gelsin paralar paralar...
      Umarım senin için verimli olur. Dediğin gibi onay alınca da insan pek bir keyifleniyoo :p

      Sil
  7. 3. sene oldu galiba daha yeni 10 tl oldu. Artık 50 sene sonra kazanırım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi misin? "Gözlerinden Öper" doğru söylüyor kesinlikle. Google işi iyice abartmış

      Sil
  8. Dediğiniz gibi sadece insanı düzgün iş yapıyormuşum havasına sokuyor o kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan ister istemez bir mutlu oluyor. Demek ki eksiği gediği pek yok blogumun diyorsun :p

      Sil
  9. sırf para kazanmak için blog açanları görünce üzülüyorum. Bu arada blog keşif etkinliğinden buldum sizi, takipteyim bana da beklerim sevgiler :) https://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)Ne güzel oldu bu etkinlik valla
      Para kazanmak için blog açanların hevesi ne yazık ki fazla sürmüyor. Çünkü verdiğin emek o kadar fazla ki sevmeden, istemeden asla sürdürülebilecek bir şey değil blog yazmak. Keyif almak en güzeli :)

      Sil
  10. BlogLarda gördüğüm reklamlara zaman zaman tıklıyorum. Sonuçta benim ilgi alanıma giren reklamları karşıma çıkarıyor google. İşime yarıyor yani reklamlara girmek. Adsense'a katkı olsun diye youtube'la iş ortaklığı yapıyorum. Canlı video yükleyince reklam geliri oluyor. 3 yıldır 200 TL lik kotayı henüz dolduramadım o ayrı konu. Zaten umudum yok. Ana sitemde reklamım yok. Sadece fotoğraf blogumda yayınlıyorum.
    Blogum 5 aylıkken basvurmustum adsense ye. 6. Aya girince hemen de reklam yayınına geçmiştim. Heyecanım hala aklımdadır. :))
    Açıkçası bloglarda ilgi çeken reklam varsa bakilmasindan yanayım.
    Paylaşım için teşekkürler :) Azıcık içimi döker gibi oldum. Okuyanlar idare etsin beni:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğuma göre Youtube reklam açısından daha kazançlı o yüzden vloggerların sayısı da artıyor giderek. Hem kolay izlenir (insanlar artık okumayı sevmiyor) hem de getirisi yüksek.
      İlgimiçeken reklamlar olunca ben de tıklıyorum. O kadar katkım da olsun blog sahibine diyorum açıkçası :)

      İyi yaptın paylaştın fikirlerini. Hepimiz de öğrenmiş olduk.

      Sil
  11. Bir yazıda okumuştum. Aylık 800 bin hiti olan bir blog azımsanmayacak tutarda para kazanıyormuş. Tabi bizde o kadar ziyaretçi nerde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylık 800 bin???
      Hadi inşallahhhh :p

      Sil
  12. Merhaba, yorum kısmının oldukça göz yorucu bir yazı rengine sahip olduğunu bildirmek amacıyla yorum yapmış bulunuyorum. Ayrıca adsense gelirinizi açıkca yorum olarak paylaşmışsınız. Adsense gizlilik politikalarını şimdi taradım bulamadım fakat bu işin ehli birinden kendi adsense gelirinizi 3. bir kişi ile paylaşmamanız gerektiğini, bunun gizlilik politikalarına aykırı olduğunu duymuştum. O yüzden bu konuda temkinli olmanızı öneririm. Bu gün 1 lira yarın bir bakmışsınız 1000 lira olmuş. Sonra bu tür yanlışlıklar yüzünden gelirinizden olmayın. Bir de adsense gelirleri biraz küçümsenmiş gibi gördüm. Fakat adsense geliri ile evini geçindiren, kendine ev, araba alan bir çok kişi gördüm forumlarda. Tabi günden güne Türkçe sitelerden gelen gelirler azalmakta olduğu için şu an bu tür meblağlar kazanmak oldukça zor. Fakat iyi seçilmiş bir alanda SEO kriterlerine uygun ve ziyaretçilerine gerçekten fayda sağlayan bir web sitesi ile yapılamayacak şey değil. Hele bir de İngilizce bir web sitesi ise..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim uyarınız için. Biraz daha koyu daha okunur olabilir mi? Ne dersiniz?

      Tabii Adsense'ten çok para kazanan da var, buna hepimiz katılıyoruz. Sadece Türkçe blogların işi çok daha zor. Belirtmek istediğim buydu. Gizlilik konusunu da bilmiyordum. Okuyan diğer bloggerlar için güzel bir hatırlatma olmuş.

      Sevgiler

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.